Blogissani käsittelen vauva-arkea ja intohimojani: fitnesstä, sisustusta, muotia ja kauneutta, koiria, unelmiani.

JenniKatrinan elämää ♥

tiistai 8. syyskuuta 2015

Vähän erilainen raskausjulkistusbloggaus mitä olin aatellu :)



Hiukkasen tämä elämä oikeasti voi heittää häräpyllyä! Ensinnäkään kun ikinmaailmassa en uskaltanut raskaudesta haaveillakaan ja saati sitten kun se yllättäen päättikin minun kohdalla toteutua, niin sitten vielä miettiä milloin se uskaltaa julkistaa :) Asia mikä kutkuttaa niin mielettömän paljon minkä haluaisi huutaa kaikille, mutta sitten asian kanssa onkin niin yltiövarovainen :) Oonkin aatellut että tälle koko minun raskautumiselle haluan tehdä jossain vaiheessa ihan oman postauksen, niin ihme juttu tämä on mulle ollut. 

Eli tästä postauksesta ei tuu sellasta, ihme on tapahtunut, totta se on, minä oon raskaana!!! :D Sellasta mistä kertoisin koko raskauden kulun juurta jaksain. Ei ultraäänikuvia, ei positiivisia tikkuja :P Olin aatellut, että sitten kun raskaus on selvillä vesillä niin laadin oikein extrapostauksen siitä, mutta yllättäen nyt ei vielä tunnukaan siltä.  Onhan nämä fiilikset heiluneet koko raskauden ajan niin laidasta laitaan, etteipä sekään ole yllättävää ettei se raskaus aina olekaan herättänyt niitä wau-elämyksiä. Alkuraskaudessa tämä nyt johtui siitä yltiövarovaisuudesta, kun ei tätä ihanaa asiaa uskaltanut myöntää, kaikista eniten itselleen.  Nyt tätä postauksessa meen siis suoraan näihin tämän hetkisiin fiiliksiin ja oloon. Mutta olihan tässä melkoinen panttaaminen, kun teki mieli jo pitkän aikaa hehkuttaa asiaa täällä blogissa ja piti vähän kierrellä ja kaarrella. Nyt on olo ollut taas niin väsynytkin, ja päivät touhukkaita, ettei kirjoittaminen ole käynyt edes mielessä. 

Nyt elellään siis raskausviikkoa 26 :) Eli reilusti tässä ollaan jo yli puolivälin. Ylhäällä oleva kuva on  otettu meidän kaksivuotispäivänä eli siitä minä oon jo taas paisunu haha.  Meidän ihanan nöpsykän laskettuaika on ihan jouluna <3 Vaikka tuossa äsken jo mainitsin väsymyksen, pääsääntöisesti minä olen voinut todella hyvin. Olen jaksanut hyvin liikkua ja olen syönyt tosi terveellisesti. Ennenkuin maha alkoi reilummin kasvaa tuossa heinä-elokuussa vasta, minähän olin ihan elämäni kunnossa. Ei minkäänlaista pahoinvointia, ei särkyjä, ei väsymystä ja salilla olin varmasti tutumpi näky kuin pitkään aikaan yhteensä. 

Onhan tääkin muuten hauska juttu, just eilen naurettiin JOnin kanssa nukkumaan mennessä sähköpostille, jonka olin lähettänyt lahtelaiselle fitness kilpavalmentajalle Johanna KOskiselle, että haluan aloittaa hänen kanssaan treenauksen ihan tosissaan. Viestissä olin maininta, että voidaan jatkaa pitkällekin, ellen vain sitten tule raskaaksi. Olin lähettänyt tuon viestin maaliskuun vika päivä, ja silloinhan itseasiassa olin jo raskaana :) Positiivisen testin tein huhtikuun puolivälissä. 

Treenata oon jaksanut tosi hyvin. Mitä nyt vaan vajaan kymmenen kilon painon nousun myötä pientä lisävastusta on, ja jotain on kummasti kyykyissä ja prässissä välissä :D Minun mielestä salitreeni on mulle ihan paras urheilumuoto raskaana. Kävely on ollu mulle jo monta viikkoa yhtä myrkkyä. Pieniä supisteluja mulla on ollut jo muutaman viikon, mutta olen urheillut nimenomaan omaa kehoa kuunnellen. Oma kehontuntemus ei oo varmaan ikinä ollut näin hyvä. Salilla on muuten tosi hauskoja ihmisten kommentit ja reaktiot kun ne näkee minun mahan :) Treenipainot mulla on olleet vaan hiukkasen pienemmät mitä ennen, ja sarjoja oon jättänyt hyvällä omallatunnolla kesken, jos syke on noussut sinne  150:een. Toki tuokin 150 raja on niin yksilöllinen, mullahan on normaalisti ollut syke 150 jo hyvin äkkiä, mut silti oon pitänyt siitä kiinni, ettei pienelle vaan kuitenkaan tule happivajausta <3

Raskauden olotiloista, viime viikkoina töissä oon ollut todella väsynyt ja maha alkaa jo painaa, joten joka hetki mennään fiiliksen mukaan. Oltiin viime viikko Jonskun kanssa lomalla ja oltiin muunmuassa Hotel Club Saimaalla. Loma osui tosi hyvään saumaan, vaikka kipenä olinkin , mutta sen kannalta, että sai aina aika ajoin levähtää enkä tuntenut itseäni lomalla väsyneeksi. Töissä kun meinaan nukahtaa aina tuon tuosta. Ja se on ihan kamalaa, kun ei perhana meinaa vaan pysyä hereillä :/ Lomalla Saimaalla käytiin tietysti testaamassa hotellin sali ja kylläpä treeni olikin kiva, vaikka olinkin pienessä flunssassa. Vajaa pari viikkoa oon nyt ollu hiukan kipsuna ja oishan tää varmaan normaalitilassa vaatinutkin penisilliiniä ja yskänlääkettä, mutta nytkun en mitään uskalla ottaa, oonkin yskiä paukuttanut keuhkoni helliksi.  Huomenna aiotaan kuitenkin mennä Jonskun kans taas yhessä treenaamaan, jeij!






Tässä on meidän eka hankinta, yhdistelmävaunut. Nämä uskallettiin hankkia rakenneultran jälkeen elokuun alussa. Voiko tyytyväisempää ilmettä miehellä olla aikaansaannoksestaan :D Nyt tavaraa on alkanutkin sitten jo kertyä, mutta niistä ei nyt tässä sen laajempaa kuvakollaasia. 


Hoitopöytä vielä välikaisvarastona. Laatikko onkin täynnä jo kaikkea vaatetta :)

Nallukka pitää paikkaa. 

Ja tämä pitäis jotenkin totuttaa vauvaan :D Uskon että luonto hoitaa, en stressaile turhia. 

Ja vähän sisustustakin, sain päähänpiston pallovaloista, Nämä Kärkkäiseltä.  Ihanaa kun on syksy <3


Nyt ois taas niin hirveesti asiaa ettei löydy nyt mitään linjaa, onko tää vauvaposti vaiko sisustus vai treeniposti :D Nyt tuntuu taas kivalle kirjottaa :) Eilen katsoin Risteyksessä Jutta jakson, ja tämä antoi taas ajattelemisen aihetta.... Hmmm nyt lopetan kirjoittamisen ja uppoudun tähän liittyen tämän pariin... Hmmm siitäkin ehkä lisää joskus, pysykään kuulolla. Jutta, minä oon ihan fani. :)



Rakkautta teijjän iltaan <3

Mirva

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti